Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

Συμπληρώματα διατροφής

   Το "ευ ζην" του σύγχρονου ανθρώπου γίνεται ολοένα και πιο ανέφικτο λόγω των εξοντωτικών καθημερινών ρυθμών με αποτέλεσμα ο οργανισμός να ταλαιπωρείται και να εξασθενούν οι άμυνές του. Επιπλέον, οι κακές διατροφικές συνήθειες και οι βιομηχανοποιημένες τροφές τού στερούν τα βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
  Αυτές τις διατροφικές ανάγκες έρχονται να καλύψουν τα συμπληρώματα διατροφής, τα οποία παίρνουν τις πρώτες ύλες τους από το "φαρμακείο της φύσης", συνδυάζοντας τη σοφία της με την εξέλιξη της επιστήμης και διασφαλίζοντας τη στοχευμένη δράση τους μέσα από πολυετείς εφαρμογές και την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνογνωσίας. Πρόκειται για ειδικά σκευάσματα, τα οποία συνθέτουν τη βάση για έναν υγιή οργανισμό με ισορροπημένη λειτουργία και είναι απαραίτητα σε καπνιστές, εγκύους, θηλάζουσες μητέρες αλλά και όλους όσοι έχουν ελλιπή διατροφή.
   Τα συμπληρώματα διατροφής δεν είναι φάρμακα αλλά ειδικά σκευάσματα, που λειτουργούν συνοδευτικά και υποστηρικτικά στις καθημερινές μας διατροφικές συνήθειες, παρέχοντας στον οργανισμό μας θρεπτικά συστατικά και άλλα πρόσθετα έκδοχα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την κατανάλωση φυσικών τροφών. Η βασική τους αποστολή είναι καθαρά επικουρική και στόχο έχει τη θωράκιση της υγείας και την ορθή λειτουργία του οργανισμού. Στην αγορά διατίθενται σχετικά προϊόντα σε μορφή ταμπλέτας, κάψουλας, σκόνης ή πόσιμου υγρού.
   Τα σημάδια που μας δείχνει το σώμα μας είναι αδιαμφισβήτητα αυτά που μαρτυρούν τι λείπει από τον οργανισμό μας, ποια θρεπτικά στοιχεία χρειάζεται για να τονωθεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να αντιμετωπιστεί η πιθανή καταπόνηση. Τη χειμερινή περίοδο τέτοιες ενδείξεις είναι τα συχνά κρυολογήματα, οι πόνοι στις αρθρώσεις αλλά και το συνεχές αίσθημα κρύου. Οι βιταμίνες Α, Β, C, D και Ε, ιχνοστοιχεία (π.χ. ψευδάργυρος), μέταλλα (π.χ. σίδηρος), το πράσινο τσάι και το ιπποφαές προσφέρουν στον οργανισμό μας την προστασία και την ενέργεια που χρειάζεται.
   Σύνθεση: Τα συμπληρώματα διατροφής "δανείζονται" συστατικά και ουσίες που εμπεριέχονται σε διάφορες τροφές: βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βότανα, αμινοξέα, ένζυμα, μεταβολιτές, βασιλικό πολτό, γύρη, μαγιά μπύρας, λεκιθίνη, συνένζυμο Q10 και φυτικές ίνες. Αυτά είναι τα:
    - Αλόη βέρα: Ευεργετική στον επιθηλιακό ιστό και την ίαση των τραυμάτων.
   - Acai Berry: Φρούτο του Αμαζονίου που χαρακτηρίζεται ως καύσιμο του οργανισμού με λιπαρά, οξέα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Συμβάλλει στη μείωση του βάρους.
  - Βασιλικός πολτός: Ένα 100% φυσικό προϊόν το οποίο ενισχύει την πνευματική και φυσική κατάσταση του οργανισμού.
   - Γλουκοζαμίνη: Φημισμένο για την ενίσχυση και λίπανση των αρθρώσεων.
   - Cranberry: Περιέχει υψηλής αξίας αντιοξειδωτικά.
  - Echinacea: Γνωστό για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού καθώς και για τη μείωση των συμπτωμάτων των ιώσεων, επισπεύδοντας το χρόνο ίασης.
   - Goji Berry: Ένα είδος μούρου από την Κίνα και μία από τις πλουσιότερες πηγές Β καροτίνης, βιταμινών C, Β1 και Β2, υδατανθράκων, πρωτεϊνών, αμινοξέων και αντιοξειδωτικών.
   - Ιπποφαές: Κορυφαίο φυτικό συμπλήρωμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικά, που δρουν ευεργετικά σε καρδιά, εγκέφαλο και δέρμα.
   - Κολλαγόνο: Σε υδρολυμένη μορφή, κορυφαίο για τις αρθρώσεις, τα μαλλιά και το δέρμα.
   - Κρόκος Κοζάνης: Βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία και κυρίως τη μνήμη.
   - Μύρτιλλο: Με υψηλή συμπύκνωση αντιοξειδωτικών. Ιδιαίτερα σημαντικό για τα μάτια.
  - Μουρουνέλαιο: Πλούσιο σε Ω3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα με βιταμίνες Α, D και Ε. Οι ρωμαίοι στρατιώτες το λάμβαναν για δύναμη και οι Βίκινγκς το αποθήκευαν σε βαρέλια στα σπίτια τους.
   - Σπιρουλίνα: Ένα αρχέγονο πολυκυτταρικό φύκι υψηλής διατροφικής αξίας με αμινοξέα, βιταμίνες, λιπαρά οξέα. Μία πλήρης πρωτεΐνη και κύρια τροφή των αστροναυτών.
   - Ρόδι: Πλούσιο σε φώσφορο και νάτριο. Σύμμαχος της καλής λειτουργίας της καρδιάς.
   - Υαλουρονικό οξύ: Υδρόφιλη ουσία που συγκρατεί το νερό και χαρίζει ελαστικότητα στο δέρμα.
   Ορθή κατανάλωση: Το πρώτο που πρέπει να λαμβάνει κανείς υπόψη του στην επιλογή ενός συμπληρώματος διατροφής είναι αν το προϊόν αναγράφει στη συσκευασία του τον αριθμό έγκρισης του ΕΟΦ. Ο αριθμός αυτός δηλώνει ότι το σκεύασμα κυκλοφορεί νόμιμα στη χώρα και ότι ο επίσημος φορέας έχει εγκρίνει τη σύνθεσή του, έτσι ώστε η περιεκτικότητα σε διατροφικά στοιχεία να είναι ασφαλής στη χρήση του καταναλωτή.
   Για την ακριβή δόση του συμπληρώματος ή για το αν χρειάζεται ενίσχυση η διατροφή του ανθρώπινου οργανισμού, οι ενήλικες μπορούν να συμβουλευτούν τους ειδικούς (διαιτολόγοι-διατροφολόγοι), πριν λάβουν οτιδήποτε. Οι δόσεις δεν πρέπει να υπερβαίνουν σε σχέση με αυτές που συνιστώνται για την κάθε περίπτωση, αφού το να δοθούν παραπάνω είναι πιθανώς επικίνδυνο.
   Η υπερκατανάλωση των συμπληρωμάτων διατροφής προκαλεί προσωρινές και μικρής επικινδυνότητας επιπτώσεις, όπως διάρροια. Μπορούν επίσης να αλληλεπιδράσουν με κάποια φάρμακα που λαμβάνονται παράλληλα την ίδια περίοδο. Απαραίτητο σε κάθε περίπτωση είναι να διαβάζουμε τις πληροφορίες στη συσκευασία κάθε προϊόντος. Έτσι, θα επιβεβαιώνουμε αν η σύνθεσή του εμπεριέχει κάποια απαγορευμένη ουσία για τον οργανισμό μας, π.χ. η βιταμίνη Κ για άτομα που λαμβάνουν αντιθρομβωτικά φάρμακα.
   Η αλήθεια είναι ότι στην εποχή μας η εικόνα κατέχει κυρίαρχο ρόλο, καθιστώντας σε μεμονωμένες περιπτώσεις αυτοσκοπό και εμμονή την απόκτηση ενός καλλίγραμμου σώματος. Η σωστή διατροφή είναι η μόνη ορθή επιλογή, με τη σωστή λήψη των συμπληρωμάτων να θωρακίζει ακόμη περισσότερο την υγεία μας.

Πηγές: Περιοδικό Hondos Center , www.mednutrition.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...