Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Βιολογικά προϊόντα

 
  Τα βιολογικά προϊόντα διατροφής είναι τρόφιμα απαλλαγμένα από χημικά υπολείμματα και τοξικές ουσίες. Έρευνα έχει καταδείξει ότι τα βιολογικά φρούτα και λαχανικά είναι περισσότερο συμπυκνωμένα σε πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα συγκριτικά με τα αντίστοιχα. Πέρα της βιταμίνης C, περιέχουν αυξημένη συγκέντρωση και σε κάποια απαραίτητα ανόργανα στοιχεία, όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο σίδηρος και το χρώμιο. Συγκεκριμένα, το λυκοπένιο στη ντομάτα, οι πολυφαινόλες στην πατάτα και τα φλαβονοειδή στο μήλο είναι σε μεγαλύτερη ποσότητα στα βιολογικά προϊόντα. Επίσης, φαίνεται πως και η πρωτεΐνη των βιολογικών φρούτων και λαχανικών είναι υψηλότερης βιολογικής αξίας.
   Ακόμη, έχει αποδειχθεί σε μελέτες ότι τα βιολογικά γαλακτοκομικά περιέχουν υψηλότερη ποσότητα ω-3 λιπαρών οξέων, βιταμίνης Ε και αντιοξειδωτικών ουσιών. Καταναλώνοντας βιολογικά γαλακτοκομικά, περιορίζεται η έκθεση σε ορμόνες και άλλα αντιβιοτικά, ενώ αν καταναλώνονται βιολογικά φρούτα και λαχανικά αποφεύγονται τα φυτοφάρμακα.
   Εφαρμόζοντας ένα υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα, πρέπει να γίνεται απόλυτα κατανοητό το τι, το πώς και το πότε της διατροφής.

Τι πρέπει να τρώει ο άνθρωπος
   Αυτό μπορεί να χωριστεί σε 2 υποκατηγορίες: τι πρέπει να αποτελεί τη βάση της διατροφής και τι όχι. Οι 2 ομάδες κατηγοριοποιούνται σε βιοενεργειακές και βιοοξειδοτικές τροφές, αυτές δηλαδή που προάγουν ενεέργεια, ζωή και υγεία και αυτές που προάγουν το αντίθετο.

Βιοενεργειακές τροφές
   Αυτές είναι κυρίως φυτικές τροφές βιολογικής καλλιέργειας, συνήθως ωμές ή όχι πολύ μαγειρεμένες. Σ' αυτή την κατηγορία ανήκουν όλα τα φρούτα (ειδικά: μήλα, μπανάνες, δαμάσκηνα, γκρέιπφρουτ, ανανάς, παπάγια), τα λαχανικά (ειδικά: αγκινάρες, μπρόκολο, κουνουπίδι), οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, τα όσπρια (ειδικά: ρεβίθια, φακές), ορισμένα δημητριακά και, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, το καθαρό νερό φίλτρου ή εμφιαλωμένο, όχι της βρύσης.
   Τα καλύτερα δημητριακά είναι η σίκαλη, τα σιτηρά ολικής αλέσεως, οι νιφάδες βρώμης ή καλαμποκιού και το καφέ ρύζι αναποφλοίωτο. Οι καλύτεροι ξηροί καρποί και σπόροι είναι τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, ο λιναρόσπορος, ο ηλιόσπορος, ο κολοκυθόσπορος και το σουσάμι. Όλα αυτά μπορούν να καταναλώνονται ωμά, αλεσμένα, μαγειρευτά ή σε συνδυασμό με άλλα αγνά υλικά, όπως το αγνό βιολογικό ελαιόλαδο και οι φυτικές μη υδρογονοποιημένες μαργαρίνες.
   Οι βιοενεργειακές τροφές παρέχουν όλα τα θρεπτικά στοιχεία, όπως πρωτεΐνες, ζωτικά λιπαρά, πολύπλοκους υδατάνθρακες, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, χρώμιο, ψευδάργορο, όλες τις βιταμίνες και πολλά φυτοθρεπτικά, που δεν περιέχονται στις τροφές ζωικής προέλευσης. Πιο σημαντικά, περιέχουν φυτικές ίνες και ένζυμα, που είναι απαραίτητα για την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος.

Βιοοξειδοτικές τροφές
   Αυτές είναι συνήθως όλες οι βιομηχανοποιημένες τροφές, οι οποίες περιέχουν και πολλά πρόσθετα χημικά, βελτιωτές, συντηρητικά, γευστικά, χρωστικά κ.ά., οι υπερβολικά μαγειρεμένες, τα τηγανητά, τα γαλακτοκομικά, η ζάχαρη, τα γλυκά, τα αναψυκτικά εμπορίου και γενικά οι περισσότερες τροφές ζωικής προέλευσης.

Πώς πρέπει να τρώει ο άνθρωπος
   Ο άνθρωπος πρέπει να τρώει με ηρεμία και όχι βιαστικά, διότι έτσι γίνεται καλύτερη πέψη και αφομοίωση της τροφής. Η πέψη ξεκινάει από το στόμα. Επομένως, πρέπει να μασάει καλά την τροφή του, πριν την καταπιεί. Συμβουλεύεται λίγο πριν φάει -όχι κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά- να πίνει λίγο νερό, γιατί βοηθάει στην πέψη.

Πότε πρέπει να τρώει ο άνθρωπος
   Το καλύτερο γεύμα της ημέρας είναι το πρωινό και το χειρότερο το βραδινό. Το πρωί ο οργανισμός έχει ανάγκη από πολλά θρεπτικά στοιχεία και ενέργεια, έχοντας μόλις αναδυθεί από μία πολύωρη νηστεία κατά τη διάρκεια του βραδινού ύπνου. Όλα τα συστήματα πέψης και αφομοίωσης της τροφής λειτουργούν πολύ καλύτερα το πρωί και λιγότερο όσο πλησιάζει το βράδυ. Αν ο άνθρωπος δε φάει καλά το πρωί, το σώμα αναγκάζεται να κινητοποιήσει αγχωτικές ορμόνες, για να παράγει ενέργεια. Αυτό έχει ως συνέπεια υποβάθμιση πολλών λειτουργιών του οργανισμού λόγω εξάντλησής του και πιθανές ανεξέλεγκτες διακυμάνσεις σακχάρου. Το αποτέλεσμα είναι έλλειψη προσοχής, συγκέντρωσης και ενέργειας, εκνευρισμός, υπερκινητικότητα και υπνηλία. Πιο σημαντικά, αναγκάζεται να "τσιμπολογά" συνήθως "αντιτροφές": γλυκά, αναψυκτικά εμπορίου και άλλα βιομηχανοποιημένα βιοοξειδοτικά προϊόντα, για να παράγει ενέργεια με ανεπιθύμητες συνέπειες μακροπρόθεσμα.

Πηγές: www.bio.gr , www.goldenhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...